[ Musical gyűjtemény ] -> Kilenc (Nine) ~ 6. jelenet
| «« Előző szám |   « 6/25 »  | Következő szám »» |

(Guido érkezik középről, zaklatotan, menekülve La Fleur elől, beleveti magát a bal oldalon található székbe)
GUIDO: El kell tűnnöm innen. Luisa. Figyelsz? Rossz hírem van: kóstoltad már a gyógyvizet? Szerintem a Canale Grandéból csapolják. Csak betegek leszünk tőle. Nem csoda, hogy az ember jobban érzi magát, mikor elhagyja ezt a helyet! És épp ez az, amit csinálni akarok! Ebben a pillanatban. Hol van a telefonkönyv?
LUISA: Guido, véletlenül nem pont most érkezett meg a producered?
GUIDO: A producerem... a producerem! Vicces, hogy őutána érdeklődsz, épp most láttam a kertben. Örömteli volt újra látni!
LUISA: Megmutattad neki a forgatókönyvet?
GUIDO: (kétségbeesetten) Milyen forgatókönyvet?
LUISA: Ó, értem... Guido, figyelj rám, ha nem volt semmi ötleted egy új filmhez, miért írtad alá a szerződést?
GUIDO: Mert La Fleur felajánlotta!
LUISA: Aha. Értem.(kimegy a jobb oldali ajtónyíláson)
(Ekkor Carla hangja és ő maga is megjelenik a térben, mégpedig úgy, hogy az eddig bent lévő ajtós fal elmegy és mögötte a középtől kicsit jobbra négy egymásra rakott fürdőágyból kialakított magas, vörös selyemmel leterített "francia" ágyon szinte mezítelenül fekszik Carla, a felette lévő lámpa szinte érintésig ráengedve, egyik kezében telefon, a másikkal magát simogatja. Megszólal Guido telefonja)





6. ZENE – CARLA DALA

CARLA: GUIDO...

GUIDO: (felveszi, beleszól) Pronto!

CARLA: CSITT, CSAK CSENDESEN FIGYELJ RÁM
CSENT CSÓK ÍGY CSATTAN
CSALFA CSELRE CSÁBÍTÓ
ITT-OTT BEKAPLAK.

HÍV, E SZÍV IS CSAK TÉGED HÍV
FIGYELJ EGY KICSIT, ÉS CSITT
CSAK CSÓKOLJ MEG ITT, ÉS ITT
MEG ITT, ÉS ITT, MEG ITT.

(Guido felhevülten hallgatja, Luisa, aki belép a jobb oldali ajtórésből, észreveszi, hogy Guido "ki van borulva" és megkérdezi)
LUISA : Valami baj van?
GUIDO: Micsoda? Ó, nem. A filmemről van szó. A Vatikánból hívtak. Folytassa, Monsignor.
(Luisa "megnyugodva" távozik)

CARLA: KICSI, KICSI, KICSIKÉM
TUDNÁM, MIT KEDVELSZ
VAN PÁR VÁGYAM, TUDOD JÓL
BÁR TÁN TÚL PERVERZ

FÚ, JAJ DE FÚ
A KAGYLÓ ELPIRUl
MERT LÁTJA, HOL JÁR MOST A KEZEM ÉPP
ÉS HOGY ÉPP HOVA LÉP ÁÚ!
A TESTEM TETTRE KÉSZ
S KÉZNÉL A KÉZ
MÉG! HÁT VÁGYAM TŰZBEN ÉG
CSAK NYOMD A GÁZT, NEM KELL A FÉK
MIT TENNÉK JÓ ÉG MOST VÉLED
TÉNY MÁR ÉS NEM REMÉNY
HOGY KŐKEMÉNY A KISLEGÉNY
Ó! ÉRZEM ÉN

ÉS MAJD MÉG....
DE ENNYI MOG ELÉG
JÓ ÉJT

Úgy szeretlek Guido.
(Az ajtós fal visszajön, mögötte lebontják Carla ágyát. Guido még mindig a történtek hatása alatt áll, belép újra Luisa és látja, hogy Guido igen "nyugtalan")
LUISA: Guido... Volt már bajod a Vatikánnal korábban is.
GUIDO: A Vatikánnal? ... Ó, igen, a Vatikán. Hm.... Volt, de korábban a Vatikán nem támadott, amíg be nem fejeztem egy filmet. Mi van bennem, amit az Egyház nem szeret? Mi, Mi?
LUISA : Guido, nyugodj meg. Mikor kellene elkezdened forgatni?
GUIDO: Ma milyen nap van?
LUISA : Hétfő.
GUIDO: Pénteken. Ez tényleg komoly, ez nem vicc. Az új stáb holnap érkezik. La Fleur átrakta ide a helyszínt. El kellene kezdenünk építeni a díszletet, és összeszedni a kellékeket – de milyen díszletet, milyen kellékeket? Ha nem jut eszembe hamarosan valami ötlet, a karrieremnek annyi, vége, kaput! (egy ötlete támad) Egy vallási tárgyú bibliai jelenet! (Talán gyertyás apácákkal)
GUIDO: Menj a hegyekbe fiam és találsz ott egy Oscar díjat.
LUISA: Mit mondtál neki, hogy felajánlotta ezt a szerződést?
GUIDO: Nem emlékszem. Mit szólnál egy western jelenethez? (talán valamilyen vicces pisztoly-párbaj)
LUISA: Semmit.
GUIDO: Na és egy dokumentum filmhez?
(hánycsszoknyás fekete félmeztelen bennszülött lányok táncolnak be énekelve.)

BENSZÜLÖTT LÁNYOK: KUMBASA, O GUIDO, KULANUMBAYE!

LUISA : Szóval bajban vagy!
GUIDO: Mindössze ennyit tudsz mondani vigasztalásul?
LUISA : Mit akarsz, mit mondjak?
GUIDO: Mondd azt, hogy Guido, voltál már hasonló nehéz helyzetben korábban is!"
LUISA : Guido, voltál már hasonló nehéz helyzetben korábban is.
GUIDO: Tényleg? És hogy kecmeregtem ki belőle?
LUISA : Most mit mondjak a szerepem szerint?
GUIDO: Nem tudom.
LUISA : Én sem tudom.
(szünet, hosszan hallgatnak, Luisa töri meg a csendet)
LUISA: Tudod, mit gondolok?
GUIDO: (mogorván)Mit?
LUISA : Azt gondolom, hogy el kellene halasztani az egészet.
GUIDO: Luisa, nem tehetem! Ahogy most állunk, négy napon belül nekem végem.
LUISA: Guido, nem lesz véged. Pihenned kell. Tudom, hogy dolgozol. Az ötleteknek magától kell jönniük.
GUIDO: És mi van, ha nem jönnek?
LUISA : Akkor improvizálj.
GUIDO: Ó, rendben. Itt van egy. Mit szólnál egy filmhez, ami azzal foglalkozik, miként telnek egy egykor sikeres filmrendező utolsó napjai? Egy gyógyfürdőben játszódik. A film végén a rendező gyonlövi magát.
LUISA : Látod, ez nagyszerű, ez jó gondolat.
GUIDO: ("köszönettel" néz rá)
LUISA: Guido, azért jöttünk ide, hogy pihenjünk. Bízz bennem! (lágyabb, csábító hanggal) Rendeltem egy piknik ebédet.
GUIDO: Mit csináltál?
LUISA : Kirándulunk.
GUIDO: (ellágyulva) Luisa!
LUISA: Rendeltem egy gondolát egész napra. A közepén zárt. Függöny van az ablakokon. Arra gondoltam, csak úgy ringatóznánk, sodródnánk....a többi majd kiderül...
GUIDO: (láthatóan felizgul a gondolatra) Ó, Luisa! Mit csinálnék nélküled? (énekel)

7. ZENE – Csak te, meg te, és te

(Zene megszólalásra hátul a vetítő felületen a Canale Grand képe jelenik meg, illetve annak egy olyan változata ahol látjuk a két partján a két házsort is. Bal első, jobb első ajtórésből egy-egy kabinos lány betol egy-egy vörös, steppelt párnás fürdőágyat, amelynek balról, illetve jobbról van megemelve a fejtámlája. Guido és Luisa erre heverednek le.)

GUIDO: OLY ÉDES ÍGY
KÉT LÉLEK KÖZT EGY HÍD
ÖRÖK IDŐKÖN ÁT
ELHÍV EGY HANG
AZTÁN MAGAMRA HAGY
DE TE VAGY
SODOR AZ ÁR
DE EGY KIKÖTŐ VÁR
HOGYHA FÁRADT A VÉN TENGERÉSZ
TE VAGY ÖRÖK, MEG A NAP ÉS A HOLD ÉS AZ ÉG.

(messzi hátul két oldalt belép, majd hosszan jön előre két másik nő, Carla és Claudia és zenei végszóra, megszólalásra már ott is van Carla "fejében" és már az ölében is)

CARLA: (Guido fejében) Guido...
és mintha még mindig ugyanannak a személynek vallana, énekli Carlanak)
GUIDO: Carla!

VAD SZENVEDÉLY
ÖRÖK MÁMOR ÉS KÉJ
FORRÓ VÁGY ÉS VESZÉLY
TE VAGY A CSÓK
LÁZAS ÉRINTÉS, SZÁZ ÉDES BÓK
A SZERELEM KINCS
ÉS A VILÁGON NINCS
MÉG OLY SZERENCSÉS EMBER, MINT ÉN
MÁS HIÁBA VÁR
NEKEM KETTŐT IS ÁD FENT AZ ÉG
VÉN KOMÉDIÁS, SÍROD NE ÁSD
VÁR MÉG RÁD SZÁZ VARÁZS
IZZIK MÉG A HŰLT PARÁZS

(s rögvest "jelen" van Claudia is Guido fejében)
CLAUDIA: Guido...
GUIDO: (Claudia felé ugyanúgy szól a vallomás, mint az eddigi két nő felé) Claudia!

TE VAGY A SZÉP
HŰS VIRÁGOS RÉT
AMIT A LELKEM BEJÁR
VERSBEN A RÍM
ÉDES DALLAM, JÓ HÍR
FORRÓ NYÁR
ÁLOM, S A CSEND
ÉS A CILLAGOK FENT
ÉS AZ ŐSZ ÉS A TÉL, SZÉP TAVASZ
VELED A LELKEM MÉG MINDIG SZERELMES KAMASZ
TE A MAGAS, A MÉLY
ÉS A SEJTELMES ÉJ
ÉS A LELKeD EGY ÖRÖK REJTÉLY
HÁT ITT A MEGOLDÁS
MáR NEM KELL NEKEM MÁS
(Claudiának)
CSAK TE,
(Carlának))
...MEG TE....
(Luisának))
...ÉS TE.

(Az ajtós fal a szám végére lejön és ki-ki a neki szóló "és Te"megnevezéskor kilibben valamelyik nyíláson, történetesen Carla a bal, Claudia a jobb ajtónyíláson és Luisa a középsőn)

| «« Előző szám |   « 6/25 »  | Következő szám »» |